Prototroni turundusjuht Argo Kubja andis oma webinaris praktilise nimekirja tegevustest, kuidas mõtestada oma brändi. Tee see test läbi, vasta allolevatele küsimustele kirjalikult. Ära sõnastuse, grammatika jms. pärast muretse. Me ei lase kellelgi su kirjatükki hinnata. Lase loovusel lennata ja saa väärt materjali, mille alusel ise ennast analüüsida.
Vali välja üks bränd, mis sulle meeldib. Nüüd kirjuta välja, mis täpsemalt sulle selle juures meeldib. Kirjuta mis iganes sulle pähe tuleb. Vahet pole, kas need on suured või väikesed asjad. See aitab sul määratleda, mida sa oluliseks pead.
Nüüd hüppame sinu ettevõtte juurde. Bränd peaks esindama sind, sinu väärtusi ja loomulikult teenust/toodet, mida pakud.
Miks sa lood oma brändi? Olgu, sa tahad teenida suure kirstu täie raha. Või kas see on nii? Kas raha on su peamine eesmärk? Äkki viid ellu pikaaegset unistust. Miks sa teed, mida teed? Mina olen juba põnevil.
“Marketing is no longer about the stuff you make, but the story you tell” – Seth Godin
Kellele sa seda brändi lood? Jah, üks vastus on, et sulle endale, aga mõtle siin oma klientide peale. Mis probleemi sa lahendad? Millised väärtushinnanguid sa esindad? Milliste väärtushinnangutega inimene võiks sinu brändi fännama hakata?
Mida sa täpselt pakud? Toode või teenus peaks olema tutvustatud kahe lausega. Ausalt, enamus inimesi ei viitsi rohkem lugeda. Kui sa oled seda artiklit siiamaani lugenud, siis müts maha. Oled üks vähestest.
Millise unikaalse väärtusega teistest eristud? Oled ehk kuulnud ka lühendit USP. Kui pole, siis googelda.
Hoolitse selle eest, et su müügitekstid jõuaksid õigete silmade ette. Ei, veel ei räägi me SEO-st ega suunatud sotsiaalmeedia postitustest, vaid kliendiprofiili loomisest.
Määratle oma klient – Kui vana ta on? Nimetame ta Jussiks. Kus Juss elab, millega tegeleb, palju tal vaba raha on? Näiteks: Ma müün piima. Mu klient võiks vähemalt taluda laktoosi. Ideaalis mu kliendil ei tule suurt kõhuvalu, kui ta mu toodet tarbib. Nüüd tee sina oma toote/teenusega detailsem ja parem kliendi määratlus.
Mõista tema eelistusi – Millised väärtushinnangud mõjutavad Jussi tarbimisotsuseid? Näide: Püüdsin, mis ma püüdsin, kuid taimetoitlased minu lehmapiima jooma ei hakanud. Pidin oma kliendi eelistused üle vaatama.
Eelda tema vajadusi ja ootusi – Mis on Jussi elust puudu? Mida ta oma elult tahab? Mis on tema ootused seoses sinu teenuse/tootega. Näide: Minu kliendid ootasid, et ma pakendan piima, kuid ma pritsisin neid lehmaudarast. Õppisin, et peaks piima ikka kuidagi pakendama.
Vali õiged kanalid ja sõnumid temani jõudmiseks – Loetle üles olemasolevaid kanalid, kasuta kliendiandmeid ning analüüsi, kas kasutad õigeid kanaleid sihtrühmani jõudmiseks. Kõik kanalid võivad, kuid ei pea olema müügikanalid. Oluline on, et turunduskanalid viiksid müügikanaliteni. Tee profiil lõplikult valmis. Levinud viga on, et profiil on poolikult täidetud. Oluline asi number kaks: Kontakt peab olema nähtaval kohal, kuna inimesed ei viitsi isegi seda otsida. Fakt!
Ja jõudsimegi lõppu. Sul on ilmselt mitu lehekülge põnevat materjali, millest saad hakata kommunikatsiooni, turunduse ja müügi puhul lähtuma. Tubli! Ja alati võid Argo webinari uuesti üle vaadata.