Solaride sõidab tippkiirusel veel enne päikeseauto valmimist


161427944 448437283242139 3740181813188857771 n 1
Solaride on üks korralik edulugu, mis sai alguse paari hakkaja tudengi ideest ehitada päriselt päikesejõul sõitev auto.

Tänaseks kuulub Solaride´i meeskonda 70 aktiivset tudengit erinevatest Eesti ülikoolidest, osaletud (ja võidetud) on mitmetel nimekamatel konkurssidel ja kaasatud on nii riigi kui erainvestorite raha. Istutud on nii Ringvaate kui Anu Välba jutusaate diivanil, lugematutest muudest ülesastumistest rääkimata. Kuigi võistlus, kus päikeseauto pidi esmakordselt üles astuma, lükati edasi, siis meeskonna vaim ei ole murdunud ja ind projekti vedada aina kasvab.

Mõned olulised faktid Solaride´i kohta, mida sa ilmselt ei teadnud. Aga kui teadsid, siis las loevad need, kes ei teadnud.

  1. Auto energiakulu sõltub mitmest faktorist: kiirusest, tee reljeefist, tuule suunast ja kiirusest, kiirendusest, õhtutihedusest jne. Solaride on välja töötamas päikeseautot, seega tuleb siia juurde faktor, kui palju päikeselist ilma on, et auto saaks energiat toota. Eesmärk on teha mudel, millega saab sõita võimalikult kiiresti, mis kulutaks võimalikult vähe ja toodaks piisavalt juurde.
  2. Solaride´is on töö jaotatud erinevate meeskondade vahel. Eraldi on tarkvara, mehaanika, elektroonika tiimid. Lisaks turundus, HR, partnersuhete ja logistika tiim. Iga nädal toimuvad koosolekud, kus kõik tiimid räägivad, kuhu nad oma asjadega on jõudnud. Tihe ja sujuv kommunikatsioon erinevate tiimide vahel on ülioluline.
  3. Hooandjas tegi Solaride väikest sorti ajalugu, kui saavutas platvormi kogu tegutsemisaja kolmanda tulemuse: 413 toetajat ja 21 850 eurot. Prototronist lahkus Solaride 10 000 euroga. Märtsis otsustas riik toetada projekti 180 000 euroga. Lisaks on auto valmimisse panustanud mitmed sponsorid ning kõigi osapoolte ühise panuse tulemusel see auto valmibki.
  4. Oktoobris Austraalias toimuma pidanud Bridgestone World Solar Challange´i (WSC) on viimased 4 aastat võitnud Hollandi tiim, kes sel aastal ei plaaninudki osaleda, sest ehitavad nüüd juba kommertskasutusse minevat autot.
  5. „Kui sul on mingi idee, mis võiks töötada, siis hästi oluline on valideerida oma ideed erinevate inimestega – sõbrad/lähedased, mis nemad sellest arvavad. Järgmises ringis kaasa juba ala asjatundjad ja teised inimesed, kes samal alal tegutsevad või sarnast ideed arendavad. Kui igalt poolt tuleb vastuseks jah, siis tasub oma ideega edasi minna, enne kui keegi teine selle ise ära teeb,“ soovitab Kaarel Vesilind Solaride´i tarkvaratiimist.

Hoia Solaride´i tegemistel silm peal.