Avokaado aitab Prototroni meeskonnad läbi lepingute õigusrägastiku


Avokaado 4
Prototronil on uus toetaja, Avokaado, kes aitab meeskondi lepingutega seotud õigusrägastikus. Avokaado on digitaalne platvorm lepingute haldamiseks nende loomisest allkirjastamise ja säilitamise/arhiveerimiseni. Kas alustaval ettevõttel on sellist asja vaja?

Aga tutvume tüüpprobleemidega lepingutega töötamisel.

Ei oska juriidilist teksti koostada.

Su ümber on hakkajad ja targad inimesed, kuid ükski neist pole juristiharidusega ning sul endal hakkab pea valutama juba selle peale, kui pead reisikindlustuslepingu läbi lugema. Apple store ja Google playst alla laetud rakenduste kasutajatingimustest ei hakka me siin rääkimagi.
Avokaado lahendus: Vali juristide poolt koostatud lepingupõhi ja toetu lepingut koostades juba ettevalmistatud sisule ja loogikale. Pole vaja mõelda juriidilise sõnastuse ja seoste peale. Lähtu oma ideest ning ärilistest vajadustest ning Avokaado teeb ülejäänu.

Keeruline on hoida ülevaadet, kui kaugel üks leping omadega on, sest sul polnud parasjagu vajalikke andmeid kliendi kohta?

Praegu on see Stiina käes või oli Sander viimane, kes sellega tegeles? See ei tohiks nii keeruline olla, sest teid ainult kolm selles ettevõttes ongi. Lisaks tuli juba dokumenti teha paar muudatust ning ringlemas on mitu versiooni samast lepingust. Sa pole enam kindel, kas sa parandad lepingu viimast versiooni, sest Sander tuli just kontorisse küsimusega, mis sai dokumendis muudetud neli päeva tagasi.

Avokaado lahendus: Kogu lepingu koostamine on online’is ja koostöös saab anda edasi editori rolli. Lisaks toimib ka chat kiirete arutelude jaoks. Kujuta ette Google documents´i võimekust, millele on lisatud juristide oskus lepinguid ideaalseks vormida. Igal dokumendil on activity log ehk kõik tegevused ja tegijad on näha ning sa saad hüpata tagasi varasema versiooni juurde ilma, et sul oleks kolm-neli-viiskümmend erinevat pooleliolevat lepingut. Ja mis teeb Avokaado startupile eriti mugavaks – digitaalne allkirjastamine toimub samal platvormil – kas on vaja allkirjastada partneriga Singapurist või kolleegiga Lätist – enam ei pea leiutama, kuidas vajalikule dokumendile allkiri saada ja dokumente laadida ühest süsteemist teise.

Lepingud kaovad ära.

Me ei tea, kas nad põgenevad öösiti lauasahtlitest ja dokumendikappidest või röövitakse need tulnukate poolt, kuid keskmiselt 10% loodud lepingutest on… nagu see lause lõppki – kadunud.

Avokaado lahendus: Kõik lepingud on selge ülevaatega ühes kindlas kohas ja kõikjalt ligipääsetavad. Nüüd võid Sandri ja Stiinaga lepingute otsimise asemel jalg üle põlve kohvitassi ja koogitüki kõrval rõõmsalt ettevõtte arengusuundade teemadel unistada ja nagu muuseas Kallele saata meeldetuletuse, et allkiri on ikka veel panemata. Kõike seda saad teha oma telefonist.

 

„Lepingud on ettevõtte vereringe ja seetõttu tuleks kohe alguses läbi mõelda, kuidas see toimiks nii, et oleks kontrollitav, läbipaistev ja skaleeritav nagu teisedki funktsioonid. Näiteks, kui igal kuul sõlmida kasvõi 10 lepingut, siis teeb see aastas juba 120 lepingut, mis teeb omakorda vähemalt 120 tähtaega, mida silmas pidada. Viimane uurimus, mida lugesin, tõi välja ehmatava numbri, et keskmiselt läheb ettevõtetel 10% lepingutest kaduma. Kuhu nad siis kaovad? Muidugi võib mõelda, et ahh, pole vahet, küll me kunagi tegeleme, kui oleme suured, saame investoritel raha ja teised vabandused, mis aitavad ignoreerida.  Aga kui vereringes on tõrked, siis läheb ka ettevõtte tervis korrast ära. Inimesed vahetuvad ja sellega lahkub ka info, mis jäi nende e-kirjadesse, lisaks riskid, mis tulenevad õiguslikust sisust. Hiljem segadust korrastada on palju keerulisem kui alustada läbimõeldult, kohe alguses.“

-Mariana, Avokaado asutaja ja CEO