Ammu pole enam oluline teenus ega toode, vaid lugu, mida selle juurde räägitakse. Prototroni turundusjuht Argo Kubja jagas mõtteid, trikke ja imenippe, kuidas hea lugu kokku panna. Kuigi esmapilgul võib teema tunduda hirmutav, siis lohutuseks ütleme, et oma loo puhul ei pea sa kirjutama järgmist “Sõrmuste isanda” saagat või hakkama Dostojevskiks.
Lugude jutustamine on inimese arenguga saanud põhioskuseks. Seega ei ole loo rääkimine üldse raske. Keeruliseks läheb selle õige loo, mis sulle järjekordse kliendi kodulehele toob, leidmine. See on umbes sama kõva pähkel, kui eelmise lause sõnastus. Ma palun selle pärast vabandust.
Kommunikatsiooni seitse meelespead (miljonist võimalikust):
Selgita välja loo rääkimise eesmärk. Mida su loo kuuljad peaksid tundma, tahtma, mõtlema?
Kuula! Me tahame kuulda seda, mis meile meeldib. Suhtle oma klientidega. Kommunikatsioon on kahepoolne.
Millist meediumit sa kasutad? Erinevad kommunikatsioonikanalites tarbitakse infot erinevas vormis. Instagramis jutustame me piltides, kodulehe blogis aga kirjapildis. Kus on su kliendibaas ning millisel kujul nad informatsiooni seal tarbivad?
Püsi organiseerituna. – Regulaarsus on siin võtmesõna. Kui su suhtluskanalis on olnud 4 kuud vaikus, siis kliendile võib jääda mulje, et ettevõtte tegevus on lõppenud. Teiseks räägi regulaarselt samalaadseid lugusid. Inimestel kujuneb sinust mingi arusaam. Kui sa sellest rollist ootamatult välja astud, siis see mõjub võõrastavalt.
Ole veenev. – Kui sul on välja käia fakte, teadusuuringuid, siis see ainult kinnitab sinu usaldusväärsust.
Ole selge eneseväljendusega. Kerge on tekitada segadust. Enne info välja andmist veendu, et see ei muutu järgmisel päeval ega ka ülejärgmisel ega veel pikema aja jooksul.
Vähem on rohkem. – Mõtle, mis informatsioon on oluline ja jaga seda.
Nüüd räägime, mida peaks hea lugu endas sisaldama.
Tähendusrikkus – Lugu võiks olla õpetlik, inspireeriv või meelelahutuslik. Me kipume alahindama oma kogemusi, kuid meil kõigil on elus juhtuud midagi, millest teised saaksid õppida, innustust või lihtsalt kõhutäie naerda või hoopis pisarateni liigutatult kaasa tunda.
Personaalsus – Püüa end väljendada võimalikult enda sarnaselt. Pole vaja ennast üle- või alatähtsustada.
Emotsionaalsus – Väldi negatiivseid emotsioone. Püüa sõnakasutuses väljendada emotsiooni ning selle all ei pea me silmas emotikone.
Lihtsus – püüa jääda ühe teema keskseks.
Ausus – Argo tõi näite ettevõttest, kus mõeldi välja lahedaid kliendi tagasisidesid ning need olidki üsna edukad, kuni ühel päeval tuli tõde päevavalgele.
Kui sa ise oma lugu ei kommunikeeri, siis teeb seda keegi teine: sinu konkurent, mõni juhuslik ajakirjanik või su ema ning nende lood ei pruugi sulle meeldida…