Idufirma edu valem: tasuta töö ja magamata ööd?

11.10.2016

Teisipäevasel Tallinna Ettevõtluspäeval toimunud seminaril “Koostöö prototüüp” räägiti prototüübist kui idee nähtavusest ning kuidas seeläbi klientide ja investoritega koostööd uutele alusele viia. Seminaril arutlesid Prototroni tegevjuhi Jana Pavlenkova vedamisel Prototroni mentor Pirko Konsa, Prototron alumni Shipitwise CMO Sander Gansen ja Toomas Seppel, advokaadibüroo Hedman Partners & Co OÜ advokaat.

Kõlama jäid sellised tsitaadid:

Pirko Konsa
„Selle asemel, et ehitada mingi toode valmis, on kindlam ehitada prototüüpe – nii saad igat vajalikku osa katsetada ja uuesti ehitada, et siis juba täiusliku tootega turule tulla.“
„Ka joonis on prototüüp!“
„Innovatsioon on alati kiire, aga seda ei tasu karta.“
„Õhin luua midagi unikaalset ja teistsugust on see, mida palga eest osta ei saa.“
„Idee vargus mingil tasandil on võimalik, kuid Eesti on nii väike, et ühiskonda on võimalik narrida 1 kord. Info liigub nii kiiresti, et peale seda arvatakse sind ühiskonnast välja.“

Sander Gansen
„Selleks, et turule tulla, ei ole vaja uut toodet. Vaja on mingit asja, mille suudad kohe maha müüa, et teenida esimesed 100 eurot.“
„Entusiastist töötavad inimesed 5 kuud ilma palgata, 4 kuud ilma magamata.“
„Selleks, et mingi toode saaks valmis, peab olema suurem visioon, kuidas mingi probleem saaks lahendatud.“

Toomas Seppel
„Ideed on vabad, need ei kuulu kellelegi nii kaua, kuni keegi selle ideega midagi teeb. Nii kaua kui patenti tootel ei ole, võib igaüks seda kopeerida, seega on see võidujooks ajaga.“
„Investor vaatab esiteks meeskonda – kas nad on valmis palgata ja magamata oma idee nime töötama ja teiseks – ärimudelit ehk kas see, mille nimel meeskond töötab, vastab ärimudelile.“

Käimasolevas taotlusvoorus ootame ideid 15.oktoobrini. Esita oma idee!