Kuidas saada Prototronilt raha oma idee elluviimiseks?

06.10.2016

Taas on käimas Prototroni taotlusvoor, mistõttu tasub meelde tuletada need 7 kõige olulisemat punkti, mis aitavad sul oma idee ekspertkogule 10 000 euro suuruse rahastuse vääriliseks hinnata. Prototronist raha taotlemise eeliseks on lihtsus: taotlus on veebis täidetav, taotlemiseks ei pea olema ettevõte, oodatud on kõik ettevõtlikud inimesed oma ideedega, ei ole vaja esitada varasemate aastate tegevusaruandeid, olulised on idee ja suutlik meeskond.

1. Idee peab olema koheselt arusaadav
Esmased otsused idee rahastamise osas tehakse meeskondade poolt esitatud taotluste põhjal, seega on kõige olulisem sõnastada oma maailmamuutev idee võimalikult arusaadavalt. Mõne lausega peab olema öeldud, miks, kellele ja kuidas? Oluline on ka idee unikaalsus ehk millist probleemi see lahendab?

2. Asjatundlik meeskond
Ainuüksi geniaalsest ideest maailmavallutuseks siiski ei piisa, keegi peab selle reaalselt ellu viima. Praktika näitab, et kui üks inimene suudab mingile (tihtipeale iseenda) probleemile näha head tehnilist lahendust, siis turunduse või müügi vallas võib tal kompetentsidest puudu jääda. Või kui Sul on hea idee ja kliendid, peab olema meeskonnas vähemalt üks kaasasutaja, kes suudab tehniliselt ideed teostada. Seetõttu koonda enda ümber meeskond, kes suudaks toote-tenuse edukalt maailmaturule viia.

3. Näita pühendumust
Idee hindajad peavad oluliseks, et meeskond on ihu ja hingega asja juures. Seetõttu kirjelda, kuhu on meeskond praeguseks oma idee arendamisega jõudnud? Parimal juhul on peetud läbirääkimisi potentsiaalsete klientidega, kes on juba andnud lubaduse toodet testida ja kasutada. Loomulikult ei eelda keegi, et meeskonnaliikmed jätaksid päevapealt oma senise palgatöö, kuid ekspertkogu peab nägema, et meeskond on valmis tootele pühenduma ja seda ka oma vaba (une)aja arvelt.

4. Tunne oma turgu
Selleks, et oma toodet/teenust edukalt müüa, tuleb kaardistada sihtrühm, kes oleksid valmis seda ostma ja millise hinnaga – kui suur on potentsiaalsete klientide arv? Kui Sinu tootel oleks reaalsuses vaid üksikud tarbijad või selle hind kujuneks suuremale osale kättesaamatuks, ei näi see kuigi perspektiivikas. Uuri, kas samas valdkonnas on juba tegutsemas konkurente ja mille poolest Sinu toode olemasolevatest erineb? Mis on see „miski“, miks peaks just Sinu toodet tarbima?

5. Hinda oma rahavajadust realistlikult
Prototroni toetusega saab meeskond luua oma esmase käega katsutava prototüübi, seega pane kirja 5-7 peamist kulurida, mille jaoks plaanid toetust kasutada (soovitavalt toote kokkupanekuks vajalike osade ostmiseks või allhankimiseks) ja millisel määral saab meeskond ise rahaliselt panustada? Kas oled plaaninud kaasata teisi rahastusi (EAS, Arengufond, KredEX, ESTBAN, BuildIt, Ajujaht jne.)?

6. Aeg on raha
Mida kiiremini valmib esmane prototüüp, seda kiiremini jõuab ka esimeste maksvate klientideni seda müüma. Jaga idee elluviimine ajaliselt mõõdetavateks etappideks, nii oskad ka meeskonna tegemisi paremini planeerida. Sõltuvalt toote/teenuse keerukusest võiks sellega turule jõuda aasta jooksul peale prototüübi valmimist.

7. Alati tasub vähemalt proovida
Õnnestumiseks on tihtipeale vaja kogeda ka ebaõnnestumisi, see on üks osa arengust. Edu jaoks tasub kaasata mentoriteks need, kes on samal teel varem käinud. Prototroni eksperdid annavad kõikidele ideedele tagasisidet, kuidas arendada oma ideed edasi, kui plaan on alles mõtte tasemel, kuid idee väärib elluviimist. Tugevatele meeskondadele annab Prototron lisaks rahale mentorluse, inkubatsiooniprogrammi, juriidilist ja turunduslikku nõu, täiendavaid investorkontakte jms.

Taotlusi ootab Prototron 15. oktoobrini kell 23:59 aadressil: www.prototron.ee. Kokku läheb käimasolevas taotlusvoorus meeskondade vahel jagamisele ca 40 000 eurot.