Blogi

24.04.2017
Järeltuleval põlvel ideid ja energiat jagub
24.04.2017
Startuppide kasvamise pesad said täiendust
12.04.2017
Kolm revolutsioonilist ideed said Prototronilt 20 000 eurot
12.04.2017
Tule ja räägi kooliõpilastele, milliseid digioskusi Sinu ametis vaja läheb!
07.04.2017
Ekspertkoguga liitusid Heidi Kakko ja Henrik Roonemaa
30.03.2017
Sõelale on jäänud 10 Prototroni jaoks kõige suurema potentsiaaliga tiimi
27.03.2017
Prototroni kevadvoor: 20 paremat meeskonda on selgunud
21.03.2017
Tallinna Innovatsioonipäeva peaesinejaks on Rootsi hinnatuim storyteller Gustaf Joseffson
15.03.2017
TOP40 töö käib edasi
02.03.2017
290 idee keskmes on inimene
01.03.2017
Yrjö Ojasaar Eesti ettevõtete arengust
01.03.2017
HackMotion: oma ideesse tuleb uskuda
01.03.2017
Nüüdsest on Prototron First
12.12.2016
Prototroni rekord: toetuse sai 6 meeskonda summas 44 000 eurot
23.11.2016
Prototroni sügisvooru TOP10 on selgunud!
09.11.2016
TOP 22
18.10.2016
Lõuna-Eestist osaleb Prototroni ideekonkursil 36 meeskonda
14.10.2016
Aivar Pau: laskem «hullusel» vohada ja idufirmadel elada
14.10.2016
Prototron toetab materjalitehnoloogia ja elektrisalvestamise prototüüpide arendamist TTÜs
11.10.2016
Idufirma edu valem: tasuta töö ja magamata ööd?
07.10.2016
1+1=1 ja veel natuke peale
07.10.2016
Creatomus – lahendus uuendamist vajavatele korterelamutele
06.10.2016
Bikeep – enne USAsse, siis Tallinna
06.10.2016
Tallinn saab Prototroni kaudu 3 innovaatilise lahenduse võrra rikkamaks
06.10.2016
Kuidas saada Prototronilt raha oma idee elluviimiseks?
05.10.2016
Prototroni Tallinna voor
04.10.2016
Loome koos maailma paremaks!
27.09.2016
Kagu-Eesti inimesi kutsutakse ideekonkursile elu paremaks muutma

Kuidas saada Prototronilt raha oma idee elluviimiseks?

06.10.2016

Taas on käimas Prototroni taotlusvoor, mistõttu tasub meelde tuletada need 7 kõige olulisemat punkti, mis aitavad sul oma idee ekspertkogule 10 000 euro suuruse rahastuse vääriliseks hinnata. Prototronist raha taotlemise eeliseks on lihtsus: taotlus on veebis täidetav, taotlemiseks ei pea olema ettevõte, oodatud on kõik ettevõtlikud inimesed oma ideedega, ei ole vaja esitada varasemate aastate tegevusaruandeid, olulised on idee ja suutlik meeskond.

1. Idee peab olema koheselt arusaadav
Esmased otsused idee rahastamise osas tehakse meeskondade poolt esitatud taotluste põhjal, seega on kõige olulisem sõnastada oma maailmamuutev idee võimalikult arusaadavalt. Mõne lausega peab olema öeldud, miks, kellele ja kuidas? Oluline on ka idee unikaalsus ehk millist probleemi see lahendab?

2. Asjatundlik meeskond
Ainuüksi geniaalsest ideest maailmavallutuseks siiski ei piisa, keegi peab selle reaalselt ellu viima. Praktika näitab, et kui üks inimene suudab mingile (tihtipeale iseenda) probleemile näha head tehnilist lahendust, siis turunduse või müügi vallas võib tal kompetentsidest puudu jääda. Või kui Sul on hea idee ja kliendid, peab olema meeskonnas vähemalt üks kaasasutaja, kes suudab tehniliselt ideed teostada. Seetõttu koonda enda ümber meeskond, kes suudaks toote-tenuse edukalt maailmaturule viia.

3. Näita pühendumust
Idee hindajad peavad oluliseks, et meeskond on ihu ja hingega asja juures. Seetõttu kirjelda, kuhu on meeskond praeguseks oma idee arendamisega jõudnud? Parimal juhul on peetud läbirääkimisi potentsiaalsete klientidega, kes on juba andnud lubaduse toodet testida ja kasutada. Loomulikult ei eelda keegi, et meeskonnaliikmed jätaksid päevapealt oma senise palgatöö, kuid ekspertkogu peab nägema, et meeskond on valmis tootele pühenduma ja seda ka oma vaba (une)aja arvelt.

4. Tunne oma turgu
Selleks, et oma toodet/teenust edukalt müüa, tuleb kaardistada sihtrühm, kes oleksid valmis seda ostma ja millise hinnaga – kui suur on potentsiaalsete klientide arv? Kui Sinu tootel oleks reaalsuses vaid üksikud tarbijad või selle hind kujuneks suuremale osale kättesaamatuks, ei näi see kuigi perspektiivikas. Uuri, kas samas valdkonnas on juba tegutsemas konkurente ja mille poolest Sinu toode olemasolevatest erineb? Mis on see „miski“, miks peaks just Sinu toodet tarbima?

5. Hinda oma rahavajadust realistlikult
Prototroni toetusega saab meeskond luua oma esmase käega katsutava prototüübi, seega pane kirja 5-7 peamist kulurida, mille jaoks plaanid toetust kasutada (soovitavalt toote kokkupanekuks vajalike osade ostmiseks või allhankimiseks) ja millisel määral saab meeskond ise rahaliselt panustada? Kas oled plaaninud kaasata teisi rahastusi (EAS, Arengufond, KredEX, ESTBAN, BuildIt, Ajujaht jne.)?

6. Aeg on raha
Mida kiiremini valmib esmane prototüüp, seda kiiremini jõuab ka esimeste maksvate klientideni seda müüma. Jaga idee elluviimine ajaliselt mõõdetavateks etappideks, nii oskad ka meeskonna tegemisi paremini planeerida. Sõltuvalt toote/teenuse keerukusest võiks sellega turule jõuda aasta jooksul peale prototüübi valmimist.

7. Alati tasub vähemalt proovida
Õnnestumiseks on tihtipeale vaja kogeda ka ebaõnnestumisi, see on üks osa arengust. Edu jaoks tasub kaasata mentoriteks need, kes on samal teel varem käinud. Prototroni eksperdid annavad kõikidele ideedele tagasisidet, kuidas arendada oma ideed edasi, kui plaan on alles mõtte tasemel, kuid idee väärib elluviimist. Tugevatele meeskondadele annab Prototron lisaks rahale mentorluse, inkubatsiooniprogrammi, juriidilist ja turunduslikku nõu, täiendavaid investorkontakte jms.

Taotlusi ootab Prototron 15. oktoobrini kell 23:59 aadressil: www.prototron.ee. Kokku läheb käimasolevas taotlusvoorus meeskondade vahel jagamisele ca 40 000 eurot.